Olen saanut sanottua sanomani niin selvästi, että se on otettu todesta. Viimeinkin. V kasvoilla karehtinut pettymyksen, ärsytyksen, vihan ja kivun sekoitus sai minut suistettua täysin raiteiltani. Koko rakentavaksi kaavailtu keskustelu muuttui sekunnin murto-osissa täydeksi tulitaisteluksi. Toinen toisessa bunkkerissa ja toinen toisessa. Vähät välittäen.

"Kaksi viikkoa aikaa pakata kamat! Jumalauta, mun ei tarvi tän tempun jälkeen katella sua MUN asunnossa!"

V:lle minun morsettama sanoma mahdollisesta erosta oli temppu. Kaikkien mahdottomien temppujen jälkeen tämäkin vihon viimeinen ja vittumainen temppu vielä. Että minä voisin lähteä, jos hommat eivät muuttuisi. LÄHTEÄ? Törkeä temppu. Kolmen vuoden jälkeen!

"Mihin luulet minun menevän? Kissat ja kaikki? Ei kukaan ota mua."

"Ei kiinnosta. Ei tän jälkeen. Mene minne lystäät."

Kaikki edellä mainittu hurjistunut dialogi peruttiin ja keskustelun virta rauhoittui omaan absurdiuteensa, mutta se kertoo minulle paljon. Minä järkytin hänen maailmaansa. Tämä kaikki tuli täytenä yllätyksenä. Puun takaa.

Olen huono olemaan rehellinen rajoissani ja sitten kun viimein olen, on lopputulos tämä. Isken suoraan keskelle kasvoja. Läväytän koko kammottavan todellisuuteni vasta sitten, kun on jo melkein liian myöhäistä. Mikä minua vaivaa?

V meni nukkumaan jo puoli yhdeksän aikaan. Hivuttauduin makuuhuoneen ovelle.

"Miksi meidän pitää aina mennä näin ääripäähän? Pitääkö todella uhata erolla ennen kuin alkaa tapahtua oikeasti? En käsitä."

"Tiedätkö, tällä kertaa olen tosissani." Suljin oven perässäni ja menin suihkuun itkemään.

Illalla ennen nukkumaanmenoa nappasin Sirdaludin unilääkkeeksi. Tiesin, että toinen uneton yö alkaisi olla koulunkin kannalta melko kohtalokas. Käperryin hiljaa sänkyyn odottamaan lääkeunta. Yllättäen tunsin V:n lämpimän käden olkapäälläni. Pian hänen miehenvartalonsa kietoutui kiinni naisenvartalooni. Hän puristi minua syliinsä lujan kiihkeästi pitkälle yöhön hengittäen hiusteni tuoksua. En tiennyt kumman kyyneleet kastelivat tyynyliinan.

Purrrrina on poistunut huoneesta ja palaa uusin kujein.